måndag 6 september 2010

Bloggångesten...

Nu när man har så mycket glas och så lite tid känner man hur bloggångesten kommer krypande. Jag har minst 5 nya pjäser som jag hittat senaste veckan som inte blivit fotade ens, bland annat en ljusstake och en vas/flaska i serien "Kvety", den låga vasen som jag pratade om i inlägget om "Abstrakt" och en lampfot med ett annat vanligt mönster (men lampfoten i sig har jag aldrig sett förr, varken irl eller på nätet. Dessutom vet jag ingen annan serie där man tillverkat lampfötter av en serie som normalt sett innehåller skålar, vaser, ljusstakar etc. så jag hoppas den är ovanlig).

Dessutom lurpassar jag på en Traderaauktion som kan bli rätt dyr, men jag SKA ha den. Den läggs upp här så fort jag fått den.

För övrigt så var jag på loppisrunda helgen som var, det var dags för "Träffen" utanför Båberg (en bit utanför Vänersborg). Som vanligt så var det löjligt mycket folk och i det närmaste helt omöjligt att hitta parkeringplats men jag lyckades till sist. Väl inne så blev jag först lite besviken på utbudet för det var en del nya prydnadsgrejjer och lite hantverk och sånt, men de fanns även en del riktigt fina pjäser. Jag hittade till exempel en hel del Willi Fischer men eftersom det är en lokal förmåga så är priserna därefter. Kanske inte galet dyrt men inga fynd för någon så snål som jag. Vissa saker vill man fynda, Fischer är en sådan sak för mig. Vissa hade helt galna priser, en Tjeckoslovakiskt skål i pressat glas för 300:- till exempel. Det är en sådan skål man ser på varje loppis och som brukar ligga på max en hundring, men då bara för att den är stor. Jag skulle kunna betala det priset för ett ovanligt objekt, men inte för en skål som är bland det sämsta de producerat...

1 kommentar:

  1. känner igen bloggångesten...men då tänker jag att först och främst gör jag bloggen för min egen skull och för att få allt dokumenterat. Då släpper det, Blogga på!

    SvaraRadera